Wij zoeken voor de volgende functies vrijwilligers:
 
  • Opbouw/afbouw
  • Catering
  • Cleaning team
  • Stalwachten
  • Terrein/camping
  • Baanonderhoud (voorzien)
  • Secretariaat
  • Rekenkamer (voorzien)
  • Ringmeester (voorzien)
  • Speaker (voorzien)
  • Runner
  • Opbouw proeven

Opbouw/afbouw

Voor en na het evenement moet er van alles gebeuren. Voordat het evenement kan beginnen, moeten er veel dingen worden klaar gemaakt. 
 
Werkzaamheden:
  • Woensdag 20 & donderdag 21 juli
  • uitzetten van de camping (deelnemers en vrijwilligers)
  • uitzetten van prikweides
  • vuilnisbakken neerzetten
  • stalplaten ophangen
  • boxen voorzien van strooisel
  • tenten deelnemers en TL gereedmaken
  • dressuurbak uitzetten
 
Op woensdag 27 juli:
  • jurytenten opzetten
  • bureaustoelen, tafels en prullenbakken onder de juryzetten zetten
  • tent ringmeester opzetten en spullen klaar zetten
 
Vanaf zaterdag 30 juli:
  • na afloop alles weer opruimen en netjes in het hok zetten
  • terreinen slepen
  • boxen controleren en stalplaten verwijderen
  • slaaptenten controleren
  • vuilnisbakken wegzetten
  • alle omheining en linten weghalen
 
Datum: 
Zie boven
 
Aantal vrijwilligers: 
Zoveel mogelijk 
 
Tijd: 
In overleg

Catering

De catering verzorgt alle deelnemers, vrijwilligers, trainers en juryleden. Je zorgt ervoor dat ze op alle vlakken niets te kort komen. Het is belangrijk dat je vriendelijk bent en zelfstandig kunt werken. 
 
Werkzaamheden:
  • helpen om het ontbijt, lunch of dinerbuffet klaar te zetten 
  • helpen opruimen en afwassen
  • controleren of er genoeg koffie/limonade klaar staat
 
Ook tijdens de wedstrijden (alleen juryleden en vrijwilligers):
  • koffie/thee rondbrengen en bijhouden hoeveel je ophaalt bij de bar
  • rondgaan met koek en chips
  • snoepbakjes klaarmaken en neerzetten
  • na de wedstrijd alles weer ophalen en inleveren
 
Datum: 
Vrijdag 22 juli (alleen diner)
Zaterdag 23 juli t/m zaterdag 22 juli (ontbijt/lunch/diner)
Zondag 31 juli (alleen ontbijt)
 
Aantal vrijwilligers:
2/3 per shift
 
Tijd:
In overleg. 
Er wordt op de volgende tijden gebruik gemaakt van het buffet:
Ontbijt: 07:30 – 08:30 uur
Lunch: 12:00 – 13:00 uur
Diner: 18:30 – 19:30 uur
 
Shift:
Er wordt in shifts gewerkt (keuze: ontbijt en/of lunch en/of diner)

Cleaning team

Tijdens het evenement zijn schone toiletten en douches heel belangrijk. Hoe fijn zou jij het vinden om gebruik te maken van schoon sanitair? Op de locatie in Exloo hebben we 4 douches en toiletten voor zowel mannen als vrouwen. Daarnaast hebben we extra toiletten en douches gehuurd. 
 
Werkzaamheden:
  • Toiletpapier aanvullen
  • Schoonhouden toiletten en douches
 
Datum:
Vrijdag 22 juli t/m zondag 31 juli
 
Aantal vrijwilligers:
2-4 per schoonmaakronde
 
Tijd:
Overdag in overleg en na afloop evenement
 
Shift:
Er kan in shifts gewerkt worden (keuze: ochtend en/of middag)
 

Stalwachten

Tijdens het evenement hebben we op twee locaties de stallen. In het Hippisch Centrum zijn boxen, en achter op het terrein. Overdag is het belangrijk dat alleen bevoegden (te herkennen aan een bandje) in de stallen komen. Er zijn fietsen aanwezig indien nodig. Het is belangrijk dat je sterk in je schoenen staat. Minimale leeftijd 16 jaar.
 
Werkzaamheden:
  • de juiste personen toelaten in de stallen
  • paarden in de gaten houden en bij calamiteiten handelen
  • zorgen dat alles schoon blijft
 
Datum:
Vrijdag 22 juli t/m zondag 31 juli
 
Aantal vrijwilligers:
2-4 per shift
 
Tijd:
07:00 – 15:00
15:00 – 22:00
22:00 – 07:00 uur (nachtwacht!)
Terrein/camping
Op het terrein en op de camping houd je toezicht en controle, en zorg je ervoor dat alleen deelnemers, TL of CL op de camping komen. Verder is er niemand toegestaan. Zij slapen op het terrein achter de ovaalbaan. De auto’s met trailers worden geparkeerd op de parkeerplaats aan de voorzijde. De deelnemers worden ontvangen en er wordt een gezondheidscontrole uitgevoerd. Hierbij wordt het paspoort van het paard gecontroleerd en zijn algehele gemoedstoestand. 
 
Alle deelnemers moeten na afloop de mest en het overgebleven hooi afvoeren in de mestcontainer. Eventuele gaten moeten ook dicht gemaakt worden. 
 
Werkzaamheden:
  • Ontvangst vrijwilligers en zorgen dat ze een goede plek krijgen op de camping
  • Ontvangst deelnemers en zorgen dat er goed geparkeerd wordt
  • Paspoortcontrole in samenwerking met de dierenarts
  • Zorgdragen dat tijdens de proeven geen rijdend verkeer langs de banen gaan
  • Tijdens telgangproeven de slagboom vooraan het terrein sluiten en na afloop weer openen
 
Datum:
Vrijdag 22 juli t/m zondag 31 juli
 
Aantal vrijwilligers:
2-4 per shift
 
Tijd:
In overleg, richttijd ± 09:00 – 18.00 uur
 
Shift:
Er kan in shifts gewerkt worden (keuze: ochtend en/of middag)

Baanonderhoud

De hele week is het enorm belangrijk dat zowel de ovaal- als de telgangbaan in optimale conditie is. Sinds de aanleg van de nieuwe baan, hebben wij ook een nieuwe sleep. Het is belangrijk dat je goed overweg kan met een trekker en dat je nauwkeurig te werk kan gaan. We zijn super zuinig op onze nieuwe omheining! Er zijn tijdens de wedstrijddagen vaste tijden in het tijdschema opgenomen wanneer baanonderhoud plaats vind. Je moet er voor zorgen dat je op tijd klaar staat om direct de baan in te kunnen. Op de andere dagen wordt de baan tijdens de lunch en na afloop gesleept.
 
De banen worden in de avond automatisch gesproeid en kunnen indien nodig overdag handmatig aangezet worden. Dit zal dan eventueel in overleg in de middagpauze gebeuren. 
 
Werkzaamheden:
  • telgangbaan en ovaalbaan slepen
  • telgangbaan sproeien 
 
Datum:
Zaterdag 23 juli t/m zondag 31 juli
 
Aantal vrijwilligers:
1 per shift
 
Tijd:
In overleg, richttijd ± 12:00/18:30
 
Shift:
Er kan in shifts gewerkt worden 

Secretariaat

Het secretariaat is het aanspreekpunt van de ruiters, teamleaders en countryleaders. Ze zullen als eerste op het secretariaat komen met vragen, opmerkingen of problemen. Wanneer je deze niet kunt oplossen bespreek je deze met de coördinator/wedstrijdleiding.
 
Werkzaamheden:
  • vragen beantwoorden
  • teamindeling uitwerken en publiceren
  • workshopindeling uitwerken en publiceren
  • mededelingenbord up to date houden
  • overige verzoeken van de TL, CL of feif uitvoeren
  • wisselprijzen in ontvangst nemen
  • wijzigingen doorvoeren 
  • kasboek bijhouden
  • protocollen knippen
  • Prijsuitreiking voorbereiden
 
Datum:
Zaterdag 23 juli t/m zondag 31 juli
 
Aantal vrijwilligers:
1/2 per shift
 
Tijd:
In overleg
 
Shift:
Er kan in shifts gewerkt worden (keuze: ochtend en/of middag)

Rekenkamer

Na afloop van elke proef moeten de punten van de combinaties worden ingevoerd in Icetest en worden opgeschreven op een juryformulier. Aan het einde van elke proef moeten de gegevens gecontroleerd worden en moet de uitslag zo snel mogelijk geprint worden. Het is belangrijk dat je goed overweg kan met de computer, geconcentreerd kan werken en dat je stressbestendig bent.  
 
Werkzaamheden:
  • startlijsten maken 
  • cijfers invoeren in Icetest en controleren
  • startlijsten en uitslagen printen en ophangen 
  • individuele juryprotocollen maken
 
Datum:
Woensdag 27 juli t/m zaterdag 30 juli
 
Aantal vrijwilligers:
2 per shift
 
Tijd:
Woensdag: In overleg
Donderdag: ± 15:00 – 17.00 uur
Vrijdag en zaterdag: ± 09:00 – 18.00 uur
 
Shift:
Er kan in shifts gewerkt worden (keuze: ochtend en/of middag)

Ringmeester

Deelnemers rijden hun proef in een afgesloten ovaalbaan, op de telgangbaan of in de dressuurbak. Wanneer de ruiters de ovaalbaan in gaan of verlaten, wordt de ovaalbaan geopend of gesloten. Het is belangrijk om goed op te letten wanneer alle ruiters in de baan zijn en wanneer de proef weer is afgelopen. Het is belangrijk dat je rustig blijft, dat je goed overzicht kan houden op de situatie en dat je mensen vriendelijk te woord kunt staan. 
 
Werkzaamheden:
  • bijhouden welke ruiters zich hebben gemeld
  • ruiters de juiste kleurenband geven (1= rood, 2= wit, 3= blauw, 4= groen)
  • ruiters op tijd verzamelen voordat de proef begint
  • zodra de proef afgelopen is, mag de nieuwe groep naar binnen en kan de oude groep naar buiten. Als de groepen zijn gewisseld, de baan sluiten
  • bandjes verzamelen van de oude groep
  • bijhouden welke groepen zijn geweest
  • op het voorterrein het NWR in de gaten houden; hangen de beugels goed, juiste schoenen/kleding (veiligheid!), lengte van de zweep, zitten de ballenboots goed, bloed, geen trainers in de collectingring (minder toepasbaar bij de Indoor) 
  • ruiters opvangen voor hoefbeslagcontrole 
  • mest ruimen (ovaalbaan, in de gang en in de inrijbak)
 
Datum:
Donderdag 28 juli t/m zaterdag 30 juli
 
Aantal vrijwilligers:
2/3 per shift
 
Tijd:
Donderdag: ± 15:00 – 17.00 uur
Vrijdag en zaterdag: ± 09:00 – 18.00 uur
 
Shift:
Er kan in shifts gewerkt worden (keuze: ochtend en/of middag)
 

Speaker

De speaker is het geluid van de wedstrijd. De wedstrijd valt of staat met de speaker. Het is ontzettend belangrijk. Het bepaald de sfeer op de wedstrijd. De speaker moet goed kunnen opletten, moet weten wat de inhoud is van het NWR en de FIPO, en weet wat er gevraagd moet worden tijdens de proeven. Het is belangrijk dat je goed Engels spreekt. Daarnaast moet je het vraagprogramma FIPO/FIRO uit je hoofd kennen en in het bezit zijn van een laptop. 
 
Werkzaamheden:
  • ruiters binnenroepen en voorstellen aan de jury
  • vraagprogramma aangeven die gereden moet worden
  • FIPO timer bedienen
  • muziek tijdens de proeven verzorgen
  • tussendoor leuke informatie vertellen over de paarden/fokkers ed.
  • sponsoren benoemen
  • proef afsluiten en de punten opnoemen, in samenwerking met de rekenkamer
  • prijsuitreiking presenteren
 
Datum:
Donderdag 27 juli t/m zaterdag 30 juli
 
Aantal vrijwilligers:
1/2 per shift
 
Tijd:
Donderdag: ± 15:00 – 17.00 uur
Vrijdag en zaterdag: ± 09:00 – 18.00 uur
 
Shift:
Er kan in shifts gewerkt worden (keuze: ochtend en/of middag)

Runner

Runners zorgen ervoor dat op de belangrijkste plekken altijd start- en uitslagen lijsten liggen (ringmeesters, secretariaat, uitslagenbord). Ze zorgen ervoor dat de protocollen van de juryleden na elke proef naar het secretariaat worden gebracht. Ze moeten hiervoor goed in de gaten houden wanneer een proef is afgelopen en wanneer de volgende begint. De runners zullen veel contact hebben met het wedstrijdsecretariaat en de rekenkamer waar de startlijsten en uitslagen gemaakt worden.
 
Werkzaamheden:
  • startlijsten en uitslagen ophangen
  • protocollen ophalen bij de jury en naar het secretariaat brengen
  • wijzigingen ophalen bij het secretariaat en naar de rekenkamer brengen
 
Datum:
Donderdag 27 juli t/m zaterdag 30 juli
 
Aantal vrijwilligers:
1 per shift
 
Tijd:
Donderdag: ± 15:00 – 17.00 uur
Vrijdag en zaterdag: ± 09:00 – 18.00 uur
 
Shift:
Er kan in shifts gewerkt worden (keuze: ochtend en/of middag)
 

Opbouw proeven 

(Cross, Vlaggenrace, Trail, Dressuur, Show aan de hand)
Wanneer je wilt helpen aan het opbouwen van deze proeven, dan is het belangrijk dat je ook tijdens IJRN Internationaal (vrijdag 13 t/m zondag 15 mei) kunt helpen!
 
Werkzaamheden:
  • dressuurhekjes neerzetten
  • uitzetten cross en trail
  • klaarzetten tonnen, emmers en vlaggen voor de vlaggenrace
  • alles opruimen
 
Datum:
Donderdag 27 juli t/m zaterdag 30 juli
 
Aantal vrijwilligers:
Afhankelijk van het onderdeel, 1-4
 
Tijd:
Naar aanleiding van het tijdschema
 
Shift:
Er kan in shifts gewerkt worden 
 

Belangrijke informatie

Wij hebben ons best gedaan om een zo uitgebreid mogelijke omschrijving te maken van de diverse functies die moeten worden vervuld tijdens de Youth Cup. 
 
Voor dit evenement zal Jeanette Santifort de mailing doen en alles voorbereiden. Daarnaast zullen Miranda Maatkamp en Anita Schouten ook helpen om de vrijwilligers tijdens het evenement te ontvangen. Zij zijn ook het aanspreekpunt voor tijdens en na het evenement. 
 
Voorwaarden
Om te mogen helpen is het belangrijk dat je goed Engels kunt praten en dat je zelfstandig kunt werken.
 
Opgeven
Wil je graag meehelpen tijdens de Youth Cup? Laat het ons weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
 
Eten
Tijdens de Youth Cup moet je zelf aangeven van welke maaltijden (ontbijt/lunch/diner) je gebruik wilt maken. Uiteraard krijg je dit aangeboden op de dagdelen dat je beschikbaar bent voor hulp. 
 
Heb je een speciaal dieet, of ben je vegetarisch?  Dan is het verstandig dit te melden bij de coördinatoren. 
 
Vrijwilligerscamping
Tijdens de Youth Cup is het mogelijk om te overnachten op de vrijwilligerscamping. Als je hiervan gebruik wilt maken moet je dat vooraf even aangeven.
 
Kleding/keycoard
Tijdens het evenement krijg je van de organisatie kleding en een keycoard. Deze moet je zelf afhalen en aan het einde van iedere dag weer inleveren op het secretariaat, waar een lijst bijgehouden wordt.  
 
Telefoonnummers
Jeanette Santifort
06 21 25 40 40
 
Miranda Maatkamp
06 55 91 15 43
 
Anita Schouten
06 10 42 84 14